Onze Vakantieschool vindt plaats in de op één na laatste week van de zomervakantie op het terrein van de Rotterdamsche Manège. Wij bieden kinderen kosteloos een leuke en leerzame vakantiedag aan waar ze leren dat als je werkt als een paard, je veel kunt bereiken. Na een educatieve ochtend en een gezamenlijke lunch, mogen de leerlingen in de middag paarden verzorgen en paardrijden. De Werken als een Paard Vakantieschool is er voor kinderen uit verschillende doelgroepen:

• Basisschoolkinderen (groep 5, 6, 7 en 8) uit Rotterdamse focuswijken die met hun klas tijdens de zomervakantie op school aan zomerschoolactiviteiten meedoen. Tijdens het programma is er ook aandacht voor sporten met een beperking, om het vaak voorkomende taboe op het hebben van een beperking te doorbreken.
  • Kinderen van 7 tot en met 12 jaar met autisme of uit het speciaal onderwijs. Voor deze kinderen is er een aangepast vakantieschool programma, met meer structuur en minder prikkels dan het reguliere vakantieschool programma.
  • ‘Vergeten kinderen’ in de leeftijd van 7 tot en met 12 jaar die in crisisopvang zitten of ambulante jeugdzorg krijgen, bijvoorbeeld omdat ze met huiselijk geweld in aanraking zijn gekomen. Samen met de gemeente Rotterdam en een aantal hulporganisaties stellen we voor hen een vakantieschool programma samen dat meerdere leuke verrassingen bevat, zoals een speciaal voor hen opgevoerde theatervoorstelling.
  • Kinderen die naar Nederland zijn gevlucht of in schakelklassen zitten.

Op de website van Werken als een Paard vindt de meer informatie over de Vakantieschool.