In 2014, 2015 en 2016 hebben we in samenwerking met een partner van de Hippische Alliantie Rotterdam, haar medewerkers en Rijvereniging de Hazelaar de kinderen van de Visio school een leuke en educatieve dag aangeboden. De kinderen van de Visio school hebben een visuele of meervoudige beperking. De kinderen hebben met behulp van vele vrijwilligers kennis gemaakt met de paardensport door middel van voelen en ervaren.

Veel kinderen in Rotterdam bewegen onvoldoende. Met dit project willen we kinderen stimuleren om met plezier te bewegen. Zo komen verschillende sporttechnieken in dit parcours aan bod die overeenkomen met technieken uit de atletiek zoals sprinten en hordelopen. Het laat kinderen zien hoe leuk het kan zijn om aan (sport) competities mee te doen!

Afhankelijk van de ontwikkelingen rondom Covid-19 gaan we medio maart weer naar de basischolen toe met het hindernisparcours.

Voor meer informatie over dit project neem een kijkje op de website van Werken als een Paard.